Przyjazd do Polski na urlop planowaliśmy od dłuższego czasu. Oczywiście jako środek transportu wybraliśmy samolot. Problem stanowił sposób poruszania się na miejscu. W pewnym momencie wymyśliliśmy, że wypożyczymy auto.

Wynajmiesz samochód w jednej z wypożyczalni

Samochody do wynajęcia w KatowicachLądowaliśmy w Katowicach w piątek i na weekend zostaliśmy u rodziny. Potem w planie był wyjazd w góry na kilka dni. Potrzebowaliśmy więc auta i to dosyć pojemnego, ponieważ dla całej rodziny.  Dodatkowo jeszcze mieliśmy ze sobą spory bagaż, który przecież musieliśmy zabrać ze sobą. Na szczęście za pośrednictwem internetu jeszcze zanim przyjechaliśmy na Śląsk mogliśmy nie tylko obejrzeć ofertę aut, ale również zarezerwować jedno z nich. Samochody do wynajęcia w Katowicach znajdziecie na lotnisku, ale nie tylko. My znaleźliśmy firmę, która była w stanie doprowadzić nam auto w okolicę lotniska, a potem także w tym miejscu mogliśmy zwrócić pojazd. Tak jak wspominałem, wybraliśmy samochód pakowny na tyle, że zmieściliśmy się wszyscy bez problemu, a w bagażniku było wystarczająco dużo miejsca na walizki. Ubezpieczenie, przegląd – to wszystko było w gestii wypożyczalni. My mieliśmy tylko cieszyć się urlopem. Oczywiście w razie ewentualnej awarii dostaliśmy numer kontaktowy, pod który mogliśmy telefonować o każdej porze dnia i nocy. Do tego jeszcze nawigacja, która przydała się podczas wyjazdu w góry. Okazało się też, że pod dodatkowymi warunkami możliwe było nawet opuszczenie kraju, ale z tej opcji nie skorzystaliśmy.

Wyjazd okazał się znakomitym pomysłem. Wszystkie miejsca, które mieliśmy w planie zwiedzania, udało się odhaczyć na liście. Wypożyczone auto sprawiło, że bez kłopotu mogliśmy dotrzeć pod każdy adres i to w dodatku o każdej porze, o której chcieliśmy. Było więc zdecydowanie bardziej komfortowo, niż w przypadku podróżowania pociągiem lub autobusem.