Filmy reklamowe tworzone na zamówienie

Na początek zastanówmy się chwilę. Kto z nas, będąc zmuszonym do oczekiwania na kolejną część swojego filmu i tym samym do oglądania bloku reklamowego nie zastanowił się nad tym; „kto to wymyślił?!”. Większość z nas już po prostu nie ma nerwów i zwyczajnie przełącza, licząc że gdzie indziej będzie coś innego. Jednak wbrew pozorom produkcja filmów reklamowych to nie jest taka prosta sprawa.

Dobra produkcja reklamowa wymaga zaangażowania

produkcja filmów reklamowychByć może osoby, które nigdy nie słyszały zakulisowych opowieści o powstawaniu reklam właściwie nie zdają sobie sprawy z tego, że dochodzi do bardzo napiętych sytuacji podczas tego procesu. Każdy chce dołożyć swoje trzy grosze. Począwszy od copywritera, który wymyślił scenariusz i hasło, przez producenta, aż po reżysera. Jest to bardzo frustrująca sytuacja ponieważ zazwyczaj każdy z nich zwraca uwagę na coś innego. Dlatego też produkcja filmów reklamowych to żmudny i wielogodzinny proces. Jeżeli widzicie w telewizji spot, który praktycznie od początku do końca nie ma sensu, to znaczy że któryś etap przygotowań się nie udał. Każda reklama jest budowana tak, by była zrozumiana dla przeciętnego odbiorcy, jeżeli tych wymogów nie spełnia jest po prostu zła.  Kiedy zapytacie o nią ludzi, którzy przyczynili się do jej stworzenia to zazwyczaj okazuje się, ze wszystko miało wyglądać zupełnie inaczej, ale wiadomo nie ten budżet, czas antenowy skrócony i generalnie do spotu dostał się zaledwie pierwiastek całego pomysłu.

Taka wiedza pozwala trochę inaczej, a przede wszystkim w szerszym kontekście spojrzeć na blok reklamowy, który niczego nie przypomina. Jednak okazuje się, że ludzie, którzy nad nimi pracują naprawdę mogą pochwalić się świetnymi ideami, jednak życie brutalnie weryfikuje ich zamiary.